Egyesült Arab Emírségek
Nap | Kikötő | Érkezés | Indulás | |
1 | Barcelona | --- | 1700 | |
3 | Messina (Szicília) | 0900 | 1800 | |
5 | Pireusz (Athén) | 0900 | 1700 | |
7 | ALY | 0800 | 2200 | |
10 | Aqaba | 0900 | 2000 | |
15 | Salalah | 0700 | 1800 | |
17 | Maszkat | 0900 | 1800 | |
19 | Dubai | 0800 | - |
Sajnos nem áll rendelkezésre alaprajz.
A Costa Crociere a világ első olyan hajótársasága, amely az egész flottájára nézve elnyerte a RINA által adományozott "Green Star" tanusítványt. A RINA tanúsítványa szerint minden Costa hajó a környezetvédelmi szabályoknak maximálisan eleget téve, illetőleg a levegőt és a tengert minden lehetséges módon védve üzemel.
A Giacomo Costa által 1854-ben alapított Giacomo Costa fu Andrea társaság eredetileg teherhajókat üzemeltetett és olívaolajokat és textilanyagokat szállított. 1947-ben a cég nevét Linea C-re változtatták.
1959-ben a társaság fokozatosan átalakult és személyszállító hajókkal fakultatív kirándulásokkal egybekötött üdüléseket kezdett kínálni a Földközi-tengeren és a Karib-térségben. A Linea C 1964-ben átvette az első eredetileg is személyszállításra tervezett és épített tengerjáróhajó tulajdonjogát, majd 1980-ig további 12 hajót vásárolt, így a társaság a világ legnagyobb tengerjáró-flottájának tulajdonosa lett. 1986-ban a Linea C megváltoztatta nevét Costa Cruises-ra és még inkább üdültetésicélú üzleti vállalkozássá vált.
1997 márciusában a Carnival Corporation és az Airtours PLC 300 millió dollárért felvásárolta a Costa Cruises-t, mely abban az időben Európa vezető hajótársasága volt a 19% becsült piaci részesedése alapján.
2000-ben a Carnival Corporation teljes egészében megvette a Costa Crociere-t, miután a Carnival 525 millió dollárért megvásárolta az Airtours 50%-os részesedését Costa-ban. 2002-ben a Carnival Corporation és a P&O Princess Cruises egyesültek, így már Carnival Corporation & plc-ként folytatják tevékenységüket és mindkét társaság eszközeit, flottáját egyetlen cégben egyesítették. 2004-ben a Costa Crociere megvásárolta az AIDA Cruises irányítását Németországban. 2007-ben a Carnival Corporation és az Orizonia Group közös vállalkozásként létrehozta az Ibero Cruises-t. Az Iberot 2014-ben felvették a Costa Cruisesbe.
A Costa Cruises 2015-ben már több, mint egymillió utassal büszkélkedhetett. 2018-tól a Costa a Carnival Corporation & plc bevételeinek körülbelül 12%-át tette ki. A hajótársaság jelenleg 14 hajóval rendelkezik, mely flotta 2020-ban és 2021-ben is további egy-egy hajóval bővül.
A hajóúton való részvételhez a hazautazás dátumától számított 6 hónapig érvényes útlevél szükséges. A csak Európai Uniós országokat érintő Földközi-tengeri hajóutak esetén elegendő a kártya formátumú személyi igazolvány is. Bár számos hajóút esetében a hajók csak az Európai Unió területén kötnek ki, a tengeren azonban nemzetközi vizeken közlekednek, ahol nem érvényesek a schengeni egyezmény kikötései. Több mediterrán hajóút útvonalában szerepel olyan kikötőváros, amely nem az Unió tagja (pl. Marokkó, Törökország), így ezen útvonalak esetében a partraszálláshoz mindig szükség van az útlevélre.
Vízummal kapcsolatban pedig kérjük tájékozódjon utazási irodájánál.
Utazási szerződés
A hajótársaság mindenkor érvényben lévő utazási szerződése angol nyelven a hajótársaság hivatalos honlapján (www.costacruise.com) megtalálható. A hajótársaság utazási szerződését minden utas magára nézve kötelezőnek tartja.
Hajójegy, csomagcímke
A Costa hajótársaság a hajójegyet elektronikusan küldi, melyet mi is ilyen formában továbbítunk! Amennyiben valamilyen okból kifolyólag a hajójegyet és a csomagcímkét nem tudja kinyomtatni, kérjük lépjen kapcsolatba utazási irodájával!
Kiskorúak részvétele
18 év alatti utas kizárólag legalább 18 éves korú kísérővel utazhat. Családok, társaságok foglalása esetén, amennyiben több kabint foglalnak, minden kabinba minimum egy 18 év fölötti utast kell foglalni. Amennyiben a gyermek nem a szüleivel utazik, szükséges a szülők részéről egy jóváhagyó nyilatkozat, amelyet beszálláskor fel kell mutatni, és amelynek az utazás egész időtartama alatt kéznél kell lennie. Ha csak egy szülővel utazik a gyermek, a kísérő szülőnek rendelkeznie kell a másik szülő jóváhagyását tartalmazó nyilatkozattal.
Fontos: 6 hónapnál fiatalabb gyerek a hajótársaság útjain nem vehet részt, illetőleg a hajótársaság fenntartja magának a jogot, hogy a 6 hónap és 17 év közötti utasok létszámát korlátozza.
Olyan hajóúton, ahol a hajó egymást követő 3 napot (vagy annál többet) a tengeren tartózkodik csak 12 hónapnál idősebb gyermek vehet részt.
Kikötőbe érkezés a hajó indulása előtt
A tengeri hajóutak esetében a kikötő megközelítése egyénileg történik. Személygépkocsival történő utazás esetén számos európai kikötőben –pl. Velence, Savona– van parkolási lehetőség költségtérítés (kb. 13-15 euró/személygépkocsi/nap) ellenében.
A beszállás a hajótársaság által kibocsátott részvételi jegyen feltüntetett időpont, de legkésőbb a hajó indulása előtt 2 órával lehetséges. Ez időpont utáni érkezés esetén a hajótársaság fenntartja a jogot a foglalás 100% kötbér felszámolásával történő törlésére. Ezt mindig vegyék figyelembe a kikötőbe való eljutásuk tervezésénél. Javasoljuk, hogy a hajó indulása előtti éjszakát töltsék a kikötő városában, vagy ahhoz közel.
Kérjük, hogy a hajóra történő beszálláshoz és a hajóról való kiszálláshoz tartsák maguknál szükséges úti okmányaikat, bankkártyájukat és/vagy készpénzt (a hajótársaság által elfogadott valutanemben), valamint értéktárgyaikat, legfontosabb gyógyszereiket. Elképzelhető, hogy a hajó személyzete – biztonsági és adminisztratív okokból, az egyes kikötőkben történő ki- és beszállások meggyorsítása miatt - összegyűjti és a hajóút alatt magánál tartja az utasok útlevelét. Biztonsági okokból előfordulhat, hogy a biztonsági személyzet megmotozza az utasokat, belenéz csomagjaikba, és esetleg nem enged felvinni a hajóra olyan tárgyakat, melyek megítélésük szerint a többi utas, a személyzet vagy a hajó biztonságát veszélyezteti.
Hajóra szállás
A hajóra történő bejelentkezéshez az eredeti, a Costa hajótársaság által kibocsátott, kinyomtatott részvételi jegy szükséges.
A részvételi jegy tartalmazza az utasok nevét, a hajútra vonatkozó adatokat, a hajón történő elszállásolással kapcsolatos információkat (fedélzet, kabinszám, étkezési ültetés stb.) a kóddal ellátott bőröndcímkéket névre szólóan. A Costa hajótársaság által küldött részvételi és bőröndazonosító jegyek minden esetben legyenek az utasoknál beszálláskor. Kérjük, hogy a bőröndazonosító jegyet a hajóra történő beszállás előtt rögzítsék a bőröndjeikre.
Javasoljuk, hogy értéktárgyaikat, személyes tárgyaikat, legfontosabb gyógyszereiket is tartsák maguknál kézitáskájukban a be- és kiszálláskor.
A hajóra való beszálláskor pénzletétet kell letenni (kb. 150-200,- euró/fő). Ezt az összeget vagy az utasok bankkártyáján zárolják, vagy készpénzben kérik letétbe helyezni. Nemzetközileg elfogadott dombornyomott bankkártyát fogadnak el, melyen minimum 250,- euró/fő fedezetnek kell lennie. A pénzletét az italfogyasztás, a borravalók, a fakultatív kirándulások, az extra költségek, extrafogyasztások, a fedélzeti boltokban történő vásárlásokra nyújt fedezetet. A hajók fedélzetén nincs készpénzforgalom (kivétel: kaszinó).
Transzfer
A transzferek felár ellenében csak aznapi indulás/érkezés esetén rendelhetők a reptér és a kikötő között. A transzfer legkésőbb 14 nappal a hajó indulása előttig rendelhető meg a pontos menetrend és járatszám megadásával. Az esetleges járatkésésből vagy járattörlésből adódó károkért a hajótársaság nem tud felelősséget vállalni.
Bőröndszállítás
Beszálláskor a bőröndöket (a kézi táskákat az utasok maguknál tarthatják) az erre kijelölt helyen kell leadni.
Fontos megjegyezni, hogy étel, ital, szúró-vágó eszköz, vasaló, hajszárító nem vihető fel hajóra! A biztonsági személyzetnek joga van a poggyászok átvizsgálására és amennyiben olyan eszközt találnak, amit nem vihetnek fel, úgy azt elveszik, illetve kivetetik a poggyászokból.
A bőröndazonosító címkével ellátott bőröndöket beszálláskor a személyzet szállítja a kabinokhoz. A bőröndök kabinhoz szállítása akár 1-2 órát is igénybe vehet a beszállást követően. A gyógyszereiket, értéktárgyaikat (úti okmányok, pénz, bankkártya, ékszerek, fényképezőgép, kamera, stb.) javasoljuk kézitáskájukban maguknál tartani.
A kiszállás napját megelőző este egy megadott időpontig a kitöltött bőröndazonosító matricával ellátott bőröndöket a kabin elé kell kitenni (az utasok a személyes használati tárgyaikat, gyógyszereiket, másnapi ruhájukat tartsák maguknál, a kézi táskájukba tegyék). A bőröndöket a kiszálláskor a kikötőben erre kijelölt helyen tudják átvenni.
A bőrönd a hajó személyzete hibájából bekövetkező esetleges elvesztése vagy sérülése esetén haladéktalanul vetessenek fel jegyzőkönyvet a helyszínen; a jegyzőkönyv legalább egy példányát kérjék el – erre szükségük lesz a kárrendezéshez.
Fedélzeti kártya
A hajóra való bejelentkezéskor a regisztrációs pultnál hajó személyzete minden utasnak átad egy un. fedélzeti kártyát. A fedélzeti kártya hármas célt szolgál a hajóút során: személyazonosításra szolgál, a kabinok ajtaja a fedélzeti kártyával nyitható, illetve fizetőeszköz a fedélzeten.
A hajók fedélzetén nincs készpénz-használat (kivétel: kaszinó), a fizetés a fedélzeti kártyával lehetséges. A hajóra való beszállításkor a regisztrációs pultnál nemzetközileg elfogadott dombornyomott bankkártyát (pl. VISA, Mastercard, American Express stb.) vagy pénzletétet (kb. 150-200,- EUR/fő) kérnek a fedélzeti fogyasztások (fakultatív kirándulások, vásárlások a fedélzeten, borravaló, stb.) fedezetéül.
Hivatalos pénznem
A hajók fedélzetén a hivatalos pénznem az EUR. Ez alól csak az alábbi térségekben történő hajóutak a kivételek, mert ezeken az utakon az USD a hivatalos fizetőeszköz: Karib-térség, Dél-Amerika.
Borravaló
A hajótársaságok a helyszínen ún. kötelező borravalót (más néven szervízdíjat) kérnek. Ennek összege a Costa hajótársaságnál az európai, Perzsa-öböl és világkörüli hajóutak esetében az alábbiak szerint alakul:
A Karib-térség (Amerikából induló utak esetén) és Dél-amerikai utak esetében pedig:
Étkezések
Az utasok három típusú étterem szolgáltatásait vehetik igénybe az étkezésekhez: a’la carte -ún. speciális éttermek- (nem tartalmazza az alapdíj), illetve ültetett és svédasztalos büféétterem. Utóbbi minden nap kb. 18-20 órán át nyitva tart. A vacsora elfogyasztásához az ültetett étteremben két időpont közül választhatnak az utasok a rendelkezésre álló helyek függvényében: Első ültetés, általában kb. 18:00 és 18:30 óra közötti, vagy a későbbi, általában kb. 20:30 vagy 21:00 órai kezdési időponttal. Az étkezési időpontok meghatározása a hajó földrajzi helyzete és útvonala alapján történik. Az időpontokról a napi program nyújt tájékoztatást.
A hajótársaság a minden este a kabinba készített hírlevélben tudatja a vacsoránál érvényes öltözködési szabályokat. A gálavacsora és a kapitányi vacsora alkalmával különösen fontos a megfelelő viselet.
A speciális étkezést (pl. gluténmentes stb.) mindig előre kell jelezni a hajótársaság felé, így amennyiben ilyenre van szüksége, kérjük minden esetben időben jelezze igényét utazási irodájának.
Italok
A reggelinél és a büférendszerű étkezéseknél térítésmentesen fogyasztható a tej, kávé (amerikai), tea, italautomatákból adagolható üdítőitalok, jeges víz.
Az ültetett étkezések során csak a jeges víz fogyasztása ingyenes, minden egyéb italért fizetni kell. A bárokban fogyasztott alkoholos és alkoholmentes italokért szintén fizetni kell.
A hajótársaságnál 18 év alatti személynek (Fort Lauderdale-i indulás esetén 21 év alatti személynek) nem szolgálnak fel alkoholtartalmú italokat.
Különböző italcsomagokat előre is meg lehet vásárolni, melyekről kérjük tájékozódjon utazási irodájában.
A bárokban és az éttermekben felszolgált italok után 15% szerviz díjat számítanak fel.
„Élmény csomagok” (Basic, Comfort, Deluxe)
A Costa három szolgáltatásszintet kínál. A Basic és a Comfort mindhárom kabintípusnál elérhető (belső, ablakos, balkonos), míg a Deluxe a lakosztályokra vonatkozik.
Basic
A hajótársaság által kijelölt garantált kabinokat jelenti a legkedvezőbb árkategóriában. Az alapszolgáltatásokat tartalmazza, amelyek díjmentesen igénybe vehetők a hajón: étkezéseket a naponta 20 órán át nyitva tartó büféétteremben, az ültetett vacsorát a hajó fedélzetén megadott kijelölt időben, a színházi előadásokat, a medencék, a fitneszterem és a szabadtéri sporteszközök használatát, a közös programokon való részvételt. CostaClub pontok nem írhatók jóvá a hajóút során. Italcsomagot az ár nem tartalmaz.
Comfort
Tartalmazza a Basic kategória összes szolgáltatását, valamint jobb elhelyezkedésű kabinokat (standard kabin (Classic), kiemelt fekvésű kabin (Premium), elsőbbséget a vacsora turnus kiválasztásánál (Premium és Samsara kabinok esetén), 24 órás szobaszervizt (Premium és Samsara kabinok esetén), gyermekek számára extra programokat, ingyenes belépést a wellness részlegre (Samsara kabin foglalása esetén). Italcsomag az árban: Classic esetén Pranzo&Cena italcsomag, Premium esetén Brindiamo italcsomag. CostaClub pont jóváírás, valamint fedélzeti kedvezmények.
Deluxe
Tartalmazza a Comfort kategória összes szolgáltatását és további előnyöket: kiváló elhelyezkedésű kabinokat a hajó orrában magasabb fedélzeti kilátással, tágas lakosztály exkluzív kiegészítőkkel és szolgáltatásokkal, Intenditore italcsomag, 24 órás szobaszerviz, CostaClub pont jóváírás és fedélzeti kedvezmények, elsőbbségi beszállást érkezéskor, valamint ingyenes belépés wellness részlegre (Samsara kabin foglalása esetén).
Nyelvhasználat a hajón
A hajóút során a tájékoztatás (írásos és szóbeli) főként angolul vagy németül zajlik. A fedélzeten leggyakrabban beszélt nyelvek: angol, német, olasz. A fakultatív kirándulásokon történő idegenvezetés valamelyik világnyelven történik. Érdemes kihangsúlyozni, hogy az idegennyelv-ismeret hiányából eredő félreértésekért, problémákért az iroda nem tud felelősséget vállalni.
„Diario di bordo” - Fedélzeti hírlevél
A kabinokba naponta bekészítenek idegen nyelvű „fedélzeti hírlevelet”, mely tartalmazza a legfontosabb aktuális tudnivalókat (fedélzeti programok, információkat az aktuális kikötővárosról, a hajó kikötésének, indulásának az időpontja, fakultatív kirándulások és azokra történő jelentkezés, aktuális programok a hajón, biztonsági előírások, értesítés az esetleges kikötési-, és indulási időpontváltozásról, útvonalváltozás stb.).
Fakultatív kirándulások
A hajók kikötése után a helyi nevezetességeket az utasok meglátogathatják egyénileg vagy a hajótársaság által szervezett fakultatív kirándulások keretében, melyek akár előre is megvásárolhatók.
A hajóút során minden kikötővárosban lehetőség van a hajótársaság (vagy a hajótársaság által megbízott helyi utazásszervező) által szervezett fakultatív kirándulásra. A fakultatív kirándulásokon az idegenvezetés leggyakrabban angol vagy német nyelven (egyes esetekben más világnyelveken is: olaszul, franciául) zajlik. Hogy ezek közül melyik nyelven vezetett programon kívánnak részt venni az utasok, a hajón tudják jelezni.
Az egyes hajóutak során tervezett fakultatív kirándulásokra vonatkozó tájékoztatást kérhetnek az utasok irodájuktól, illetve a hajótársaság honlapján tájékozódhatnak: (https://www.costacruise.com)
Amennyiben az utasok nem a hajótársaság által szervezett kirándulás keretében fedezik, fel az adott kikötővárost mindig ügyeljenek arra, hogy vigyék magukkal a szükséges úti okmányaikat, továbbá, hogy az adott napra vonatkozóan a megadott időpontig (általában a hajó indulási időpontja előtt 1/2 órával) visszaérjenek a hajóra. A hajótársaság által megadott időpontig vissza nem érő utasokat a hajónak nem áll módjában megvárni.
Öltözködés
A hajóútra érdemes a kikötők időjárásához, viselkedési szabályaihoz, a parti kirándulásokhoz és fedélzeti programokhoz igazodó kényelmes hétköznapi, és a fedélzeti etikettnek megfelelő elegánsabb ruhadarabokat is vinni pl.
A hajóút során várható időjárásról minden esetben érdemes az illetékes meteorológiai szolgálatnál tájékozódni és kérjük vegyék figyelembe, hogy a tengeren az esték hűvösebbek lehetnek.
Próbariadó
A hajó indulásának a napján (többnyire még a hajó indulása előtt) próbariadót tart a hajótársaság. A próbariadó idejére vonatkozó teendőkről a személyzet és a tájékoztató anyagok pontos tájékoztatást adnak. Minden kabin alapfelszereltsége a minimum az adott kabinban utazó utasok számának megfelelő számú mentőmellény. Az utasoknak a próbariadó alkalmával a saját biztonságuk érdekében mindenképpen meg kell jelenniük mentőmellényben a kabinjuk alapján kijelölt gyülekezőhelyen.
Orvosi ellátás a hajón, terhesség
A Costa hajótársaság hajóin található orvosi szoba, ahol a hajóorvost meghatározott rendelési időben kereshetik fel szükség esetén a járó betegek. Az orvosi rendelő nyitva tartásáról az adott hajó Napi programja nyújt felvilágosítást. Sürgősségi ellátás a nap 24 órájában igényelhető az orvosi vészhelyzeti telefonszámon.
A hajóorvos általában általános orvos; komolyabb orvosi beavatkozásokra (szakrendelés, műtéti beavatkozás stb.) a hajóorvosi rendelő nem alkalmas. Az orvosi vizsgálat, konzultáció vagy kezelés helyszíni térítés ellenében történik. Ilyen esetben az utasnak javasolt magánál tartania betegség-, baleset- és poggyászbiztosítási kötvényét és fedélzeti kártyáját. A hajóút részvételi díja biztosítást nem tartalmaz. Az orvosi ellátás díjáról az utas minden esetben kérjen az orvostól számlát, melyet – amennyiben betegség-, baleset és poggyászbiztosítással rendelkezik – hazaérkezése után (a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást nyújtó biztosító előírásainak és szabályzatának megfelelően) tud benyújtani biztosítójának.
Terhesség esetén a Costa hajótársaság csak a terhesség 24. hetéig (a hajóút utolsó napját figyelembe véve) engedélyezik a részvételt. A terhesség korábbi szakaszában lévő kismamáknak is orvosi igazolással (akár angol nyelven) kell bizonyítaniuk, hogy alkalmasak a tengeri hajóútra.
Értékmegőrzés
Javasoljuk, hogy a nagyobb összegű készpénzt, személyes értékeket, ékszereket, műszaki cikkeket a hajó széfjeiben (a kabinban található széfben, vagy a recepción) helyezzék el. A hajótársaság és az Utazásszervező nem vállal felelősséget az elveszett vagy ellopott értéktárgyakért, készpénzért.
Napozás
A Costa hajók fedélzetein a napozóágyak használata ingyenes. A napozáshoz használandó törölközőkről szintén a hajótársaság gondoskodik.
Mobiltelefon használat
A mobiltelefonok a hajókon használhatók. Fontos azonban felhívni az utasok figyelmét, hogy esetenként –főként a nyílt tengeren– a telefonkapcsolat csak a hajók saját műholdas telekommunikációs rendszerén keresztül lehetséges. Ez mind a küldött vagy fogadott sms-ek, mind a fogadott vagy kezdeményezett mobiltelefon-hívások, mind egyéb mobil telekommunikáció díját nagyban megnöveli.
Internet
A Costa hajótársaság hajóin van költségtérítéses internet használati lehetőség, melyek előre megvásárolhatók vagy a fedélzeten annak díját az utasok fedélzeti számlájára terhelik.
Elektromos áram
A társaság hajóinak fedélzetein 110V/220V-os feszültségen működtethetők az elektromos készülékek (kivéve Costa NeoClassica). Az elektromos csatlakozók aljzata európai szabvány. Amennyiben átalakítóra lenne szükségük, kérjük vigyenek magukkal, mert a hajókon nem szerezhető be.
Gyerekközpont
A Costa hajók fedélzetein található gyerekközpontokat a 3-18 év közötti gyerekek használhatják.
A szülők nyitvatartási időben a klubokban hagyhatják gyermekeiket abban az esetben is, ha a szülők a kikötések alkalmával kiránduláson vesznek részt. Ebben az esetben ezt előre kell jelezni a gyermekklubnak. A gyerekközpontok szolgáltatásai ingyenesek.
Boltok a fedélzeten
Az egyes hajók boltjaiban lehetőség van vásárlásra (ruhák, ajándéktárgyak stb.). A boltok meghatározott nyitva tartás szerint üzemelnek – a nyitva tartás általában egybeesik a napközbeni tengeri utazással, a hajó kikötőben tartózkodása alatt nem üzemelhetnek. A boltokban nincs készpénzhasználat, vásárlás esetén az utas fedélzeti kártyájára terhelik az összeget.
Fotószolgálat
A legtöbb hajón fotószolgálat működik. Számos eseményről, illetve annak résztvevőiről fényképfelvételek készülnek. Ezeket a fényképeket igény esetén a fotóboltban/képgalériában lehet megvásárolni (szintén a fedélzeti kártyára terhelik az összeget).
Fényképező és videokamera használat
A Costa Cruises hajóin a fényképezőgép minden esetben engedélyezett, a videokamera használata pedig csak a show műsorok esetében tiltott.
Ruhatisztítás
A ruhatisztító szolgáltatásainak köre és az árlista a kabinban megtalálható. Önnek nem kell mást tennie, csak különválogatni a mosandó és vegyileg tisztítandó ruhákat, elhelyezni a ruhatisztító zsákban, és 48 órán belül a tiszta és vasalt ruha már újra a kabinjában lesz.
Mozi, színház
A hajótársaság saját kiadványában tünteti fel a napi színház- és moziműsort is. Bizonyos hajókon kb. 300 fős szabadtéri filmvetítésre is lehetőség nyílik. A műsorok megtekintését tartalmazzák a részvételi díjak.
Kaszinó
A hajók fedélzetén az esti/éjszakai órákban kaszinó üzemel. A kaszinót 18 év alatti utasok nem látogathatják. A hajó kikötőben való tartózkodása alatt a kaszinó nem üzemelhet.
Dohányzás
A Costa hajótársaság hajóin dohányozni csak a kijelölt helyeken megengedett. A kabinokban (beleértve az esetlegesen hozzátartozó balkonokon) és éttermekben a dohányzás tilos. Az elektronikus eszközök használata a kabinokban és minden dohányzásra kijelölt helyen megengedett, azonban a fedélzet más nyilvános területein nem engedélyezett.
Ezeknek megszegése büntetést von maga, amit az utas fedélzeti számlájára terhelnek.
Vendégek, látogatók
Az adott hajóútra vonatkozó részvételi jeggyel nem rendelkező látogatók, vendégek fogadása a hajókon nem megengedett.
Állatok
Egészségügyi és biztonsági okokból állatokat nem lehet felvinni a hajókra.
A hajóút vége
Utolsó este minden utas megkapja a kiszállás menetéről szóló levelet, mely tartalmazza a bőröndcímkéket is. Amennyiben igénybe kívánják venni a csomaghordást kiszállásnál is, úgy a felcímkézett bőröndöket az utolsó estén kell kitenni a folyosóra.
A hajótáraság és az Utazásszervező a kabinban felejtett dolgokért felelősséget nem vállal.
Azon utasokat, akik a Costa Cruises által biztosított transzferszolgáltatást vagy szállást foglaltak, a hajóutat követően a hajótársaság hostessei segítik a továbbiakban.
A hajóból történő kiszállás maximum 4 órát vesz igénybe.
Ez egy általános tájékoztató anyag, mely hajónként és útvonalanként némileg eltérő lehet!
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy reklamációt csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a helyszínen a hajótársaság alkalmazottjával jegyzőkönyvet vesznek fel és azt mindkét fél részéről aláírják.
Jó utazást, kellemes kikapcsolódást kívánunk!
A(z) mywaytravel.hu weboldalon a közvetlen linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem, hogy 16. életévemet betöltött személy vagyok.
Hozzájárulok, hogy személyes adataimat a(z) mywaytravel.hu direkt marketing szolgáltatás nyújtása céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon, időtartamban és mértékben kezelje. Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott e-mail címre és telefonszámra a mywaytravel.hu utazás témakörben direkt marketing szolgáltatást nyújtson (EDM).
Megismertem az aktuális időszakban érvényes Utazásszervező ált. szerz. feltételeit (ÁSZF).
Kiegészítő tájékoztató
A weboldalon található utazási ajánlatok nem minősülnek nyilvános ajánlattételnek.
A weboldalon szereplő, időközben aktualitását vesztett árakért, akciókért, helyesírási hibákért, illetve az árkalkulációs program esetleges hibáiért, a lemondott utazásokért, valamint a képekben, leírásokban fellelhető hibákért, eltérésekért a felelősséget nem vállaljuk.
Kizárólag a munkatársaink által visszaigazolt árak, adatok, leírások, képek tekintendők véglegesnek a szabad helyek függvényében!
Az Ön által készített „Fizetési kötelezettség nélküli ajánlatkérés” opcionális, nem számít véglegesnek.
Ön, értelmezte és elfogadta a fenti kiegészítő tájékoztatóban leírtakat, az űrlap elküldésével.
Köszönjük érdeklődését, hamarosan válaszolunk.
ajánlatok ellenőrzése, egy kis türelmet kérünk!